Thread: sway bar
View Single Post
  #6 (permalink)  
Old 10-12-2011, 12:02 PM
Clois Harlan's Avatar
Clois Harlan Clois Harlan is offline
CC Member
Visit my Photo Gallery

 
Join Date: Dec 2000
Location: Broken Arrow. OK ( South Tulsa), USA, OK
Cobra Make, Engine: 66 COBRA FE 427 /4SP. (HCS Coupe w/ 408 Stroker and TKO 600 -sold)
Posts: 5,595
Send a message via AIM to Clois Harlan
Not Ranked     
Default

Lets see how this translates?

Ho optato per un 1 "(2,54 mm) ondeggiano bar di fronte al mio B & B circa 8 anni fa. Fa una grande differenza nella gestione della vettura. Barra di oscillazione posteriore non ha aiutato tanto. Tassi di primavera per le corse su strada (600 Lbs Lbs frontale e 400 molle posteriori) sembrano funzionare abbastanza bene. ho anche sostituito il controllo degli armamenti posteriore superiore e inferiore con la parte posteriore STEDA superiore / braccio di controllo inferiore. Ricevi alcune scale e ottenere la vostra auto in equilibrio e che sarà di grande aiuto. i anche spostato la mia batteria verso l'angolo posteriore destro del mio tronco e abbassato la cella a combustibile per aiutare con centro di gravità.

Good Luck,

Clois







I opted for a 1" (2.54 mm) FRONT sway bar on my B&B about 8 years ago. It makes a huge difference in the handling of the car. Rear sway bar did not help as much. Spring rates for road racing (600 Lbs front and 400 Lbs rear springs) seem to work pretty well. I also replaced the rear upper and lower control arms with the Steda rear upper/lower control arms. Get some scales and get your car in balance and that will help a lot. I also moved my battery to the right rear corner of my trunk and lowered my fuel cell to help with center of gravity.

Good Luck,

Clois
__________________
Sunshine, Asphalt and no stop signs...Perfect

"Let's roll"

"Be part of Something Good
......Leave Something Good Behind!"
from CD "Long Road Out of Eden"

Last edited by Clois Harlan; 10-12-2011 at 12:06 PM..
Reply With Quote